Wchodzimy w zakładkę Korespondencja –> Korespondencja Wychodząca. Klikamy w przycisk „+Nowy dokument” i wybieramy opcję „Generuj dokument z szablonu”
Na kolejny widoku musimy:
- Zaznaczyć checkbox, odpowiadający za uruchomienia funkcjonalności związanej z tworzeniem korespondencji seryjnej
- Wyszukujemy Szablon dokumentu, na bazie którego korespondencja ma zostać utworzona
- Klikamy w przycisk „Generuj”
Na kolejnym widoku:
- Wybieramy, dla którego postępowania ma być utworzona korespondencja seryjna. Domyślnie jest to wartość odpowiadająca postępowaniu na którym obecnie pracujemy.
- Wybieramy jaki typ wprowadzonych do systemu kontrahentów ma mieć utworzoną korespondencję seryjną
- Po odfiltrowaniu firm na podstawie pkt. 2 możemy dowolnie zmieniać listę wierzycieli, do których korespondencja seryjna ma być stworzona. Jeśli chcemy usunąć jakiś rekord klikamy na „x” przy jego nazwie. Jeśli brakuje jakiejś firmy możemy ją wyszukać klikając w obszar gdzie jest przedstawiona lista wszystkich firm
- Klikamy w przycisk „Generuj”
W kolejnym kroku należy dodać:
- Nazwę dokumentu
- Wybrać statu dokumentu. Szkic lub zatwierdzony
Można także uzupełnić pozostałe dostępne na tym widoku pola
Na dole znajduje się treść dokumentu. Wartości w dynamiczne pola zostaną wpisane po wygenerowaniu dokumentu. Klikamy w przycisk „Zapisz”
Na liście wygenerowanych dokumentów wychodzących w zakładce Korespondencja –> Dokumenty wychodzące znajduje się utworzony przez nas dokument.
- W celu przejście do widoku pojedynczego pisma klikamy w „Pokaż wszystkie”
- Klikając w ikonę edycji mamy możliwość wprowadzania zmian w dokumencie seryjnym. UWAGA zmiany zostaną naniesione na każdy dokument wygenerowany w systemie. Jeśli wprowadzaliśmy zmiany w pojedynczym dokumencie, o czym za moment napiszemy, to takie zmiany zostaną nadpisane przy zapisie zmian z tego miejsca.
- Możliwość pobrania dokumentu wygenerowanego dla wszystkich wierzycieli raz możliwość pobrania Książki nadawczej, a także zaadresowanych kopert.
Po kliknięciu w opcję „Pokaż wszystkie” mamy możliwość zarządzania każdym dokumentem z osobna. Możemy go m.in. pobrać czy też modyfikować.